Bestanden in Cloud voor het kernteam

Naast de website en de besloten delen op de website is een cloudopslag beschikbaar voor het delen van bestanden.
Die documentatie is alleen beschikbaar voor de Kernleden, niet voor personen die toegang hebben gekregen tot de forums.

Deze cloudopslag werkt zoals Google Drive, DropBox en dergelijke. Je kunt op verschillende manieren gebruik maken van de cloud en toegang krijgen:

  1. Met een webbrowser toegang via https://cloud.behoudvinkenhof.nl. Je kunt bestanden inzien, toevoegen, wijzigen etc. Het hangt af van de rechten die Robert (administrator) heeft gegeven.
  2. Je kunt de Nextcloud App  installeren op je PC, tablet en telefoon. Je kunt zelf aangeven of je de bestanden wilt synchroniseren met een lokale kopie op je apparaat zodat je ook zonder internetverbinding toegang hebt tot de informatie. Je kunt dat bijvoorbeeld per map opgeven.

Inloggen:

Gebruik je voornaam, met een hoofdletter en het wachtwoord van je e-mail box. Dat heb je eerder toegestuurd gekregen op je reguliere e-mail adres.

Tips:

  • Verwijder je een bestand of map, dan is die weg voor iedereen! Laat dat dus aan de beheerder (Robert) over of verwijder alleen iets dat je zelf hebt geplaatst.
  • Maak er een gewoonte van om nieuwe versies van een bestand onder dezelfde naam op te slaan, maar zet aan het einde bijvoorbeeld _v01, _v02, _v03 enzovoort. Iedereen ziet dan wat de laatste versie is. De bestanden staan onder elkaar in een logische volgorde.
  • Heb je per ongeluk een bestand verwijderd? Er is nog een reserve kopie. Waarschuw Robert als je die niet zelf terug kunt zetten.

Eigen instellingen:

Je kunt bij je eigen profiel zaken toevoegen en aanpassen. Bijvoorbeeld het e-mail adres waar je waarschuwingen wilt ontvangen. Je kunt zelf met een vinkje aangeven of je meldingen wilt ontvangen in het geval van wijzigingen, nieuwe bestanden etc. Ook de frequentie kun je aanpassen.